Select Page

Blackhat SEO ja negatiivse SEO tehnikad

Blackhat SEO  ja negatiivse SEO tehnikad

See Blackhat SEO tutvustus on eesmärgiga hoiatada ning selgitada milliseid tehnikaid kasutades on võimalik teie kodulehtedele palju kahju teha.  Täpsemalt vaatame levinumaid mooduseid nagu:

  • „Keyword Stuffing – Märksõnade liigset kasutamist lehel
  • „Paid Links – Tasulisi viiteid
  • Social Signal Hacking – Sotsiaalmeedia manipulatsioone
  • Purchasing Reviews – Tasulisi artikleid ja tunnustusi
  • Content Scraping – Teistelt lehtedelt pärit sisu
  • Blog Comment and forum Spam – Blogides ja foorumites spämmimine
  • Paid Indexing – Tasulised indekseerimise teenused
  • DDOSING & Malware Injection – küberrünnakud.

Märksõnade liigne kasutamine lehel

Seda on negatiivse SEO raames väga raske tekitada kuid on võimalus, et negatiivse SEO kampaania taga on mõni teie endistest töötajatest või kodulehe valmistajatest kes omavad ligipääsu teie kodulehele. Hoolimata sellest, et see on üks vanimaid blackhat tehnikaid ei suuda või ei pea vajalikuks google kõiki selle kasutajaid karistada. Seega tegemist on taktikaga kus mõnikord negatiivse SEO tegija võib teile kahju asemel hoopis kahju teha. Kuidas märksõnade spämmimist lehel ära tunda? Lehe sisutekstides esineb erakordselt suur konsentratsioon kõrge otsingumahuga ja teie valdkonnaga seotud märksõnasid. Kuidas seda tehakse? Kokku kirjutatakse 800 – 1000 sõnaline sisu mis koosneb madalakvaliteedilise uudisväärtuse ning originaalsusega tekstijuppidest. Reeglina kopeeritud kolmandatelt lehtedelt. Inglise keelsetes teksides ka spinneri teksid ehk automaatselt genereeritud teksid. Seejärel lisatakse märksõnad ja LSI märksõnad ehk märksõnaga lähedaselt seotud märksõnad. Kokku tuleb märksõnade kontsentratsioon. Märksõnasid kasutatakse erinevates elementides nagu piltide kirjeldused, pealkirjad, bold, italic jne. Kõige lõpuks kontrollitakse leht üle mõne üleoptimeerrimise tuvastamisele ja ärahoidmisele spetsialiseerunud tööriistaga nagu Seoprofiler
Teil võib vedada ja te võite sellest hooimata pääseda google karistusest kuna google karistab eestis umbes pooled üleoptimeerituse ja märksõnade liigkasutamise juhtumitest.

Tasulised viited 

Viited on head. Viited on kogu SEO alus. Kahjuks on neid nii pagana raske hankida. Kes on proovinud see teab, et hea sisu ja muu google soovitatud viidete hankimise meetodid reaalses elus ei tööta. Lihtne lahendus on maksta kellegile paarkümmend või paarsada eurot et osta mõned viited oma lehele. Õnneks või kahjuks on see tegevus rangelt keelatud ning selle eest karistab google rängalt. Selle pärast on see ka üks lihtsamaid viise kuidas oma konkurendile negatiivse seo kampaaniat teha.
NB keelatud on igasugune kaubitsemine viidetega. Sinna hulka käib ka paljude blogijate leivaisa linkimine tasuta toodete või teenuste eest. Seega on 100% eesti esiblogijatest blackhatterid ?!

Kuidas viidete ehk linkide ostmine ja müümine toimub?

1. BHW BHT Warriorforum ja teised samasisulised foorumid kätkevad endas tuhandeid pakkumisi viidete ostmiseks. Valida saad erineva “kvaliteedi” või “effektiivsusega” viiteid. Kes müüb enda lehele viiteid, kes müüb mõne ajakorja või isegi ülikooli veebi pandavaid viiteid. Valik on suur.

2. LINGIBÖRSID –  ärme nimesid kellegi ahvatlemiseks nimeta aga põhimõtteliselt käib süsteen nii, et sisestad summa mida soovid kulutada, lehe kuhu soovid viiteid saada, filtreerid välja millistele parameetritele peavad viited vastama ( PR; TF-CF, DA, PA, OBL, jne) lisaks millise aja jooksul need viited sulle suunata, kas kohe või paari päeva või nädala jooksul. Süsteem otsib sulle välja sobivad kandidaadid, sina kinnitad ja kõik. Oota ainult kuini tulemused tõusevad ( ja ilmselt pärast ka kukuvad)

Sotsiaalmeedia manipulatsioonid

Kuigi see ei ole otseselt blackhat siis karistada võib sellise tegevuse eest saada nii google kui ka näiteks twitteri ja facebooki käest. Kõik me jagame oma elu rohkemal või vähemal määral sotsiaalmeedias ja selles ei ole midagi halba.  Halvaks võivad asjad minna siis kui hakatakse kasutama automatiseeritud lahendusi sotsiaalmeedias postitamiseks ja oma postituste levitamiseks.

  1. Automaatsed postitused – sinna alla käib siis igapäevane massiline rämpspost mis reeglina on kuskilt lehtedelt automaatselt korjatud ning mida siis enda kontode alt edasi postitatakse.
  2. Mitmete kontode kasutamine – luuakse isegi kuni tuhat erinevat kontot, mille alt siis edastada massiliselt enda tegevuse või ettevõttega seotud infot
  3. Automaatne lisamine ja laikimine – Läbi tuhandete kontode saadetakse laiali praktiliselt valimatult sõbrakutseid, jälgimiskutseid jne. Kõik ikka selleks, et oma sõnumiga võimalikult kaugele jõuda

Sellise tegevuse kaugem eesmärk on näidata googlele, et sinu kodulehe sisu on väga populaarne. Seda jagatakse massiliselt, seda laigitakse jne. Samuti on sinu sotsiaalmeedia kontode jälgijate ja edastajate numbrilised väärtused väga tugev ranking signal ehk signaal mis mõjutab sinu positsioone otsingutulemustes.

Mõned levinumad tööriistad millega sellist pahandust tehakse:

  • Instagram: Instagress
  • G+: Circlescope
  • Linkedin: Elink
  • Facebook: Facebook automation toolkit chrome extension
  • Twitter: Managedflitter and Twitter toolkit chrome extension
  • Youtube: Tubebuddy and Tubeassist
  • Pinterest: NinjaPinner
  • Tumblr: Tumbleniinja
  • Email: Pitchbox

HOIATUS: Ärge palun üritagegi nendega midagi teha, 99% üritustest teeb kasu asemel kahju. Oskamatu blackhat  spämmimine konkurendile on samuti teie internetti jäetava jälje tõttu kergesti teiega seotav. Seega mõelge enne kui kedagi spämmida üritate.

Tasulised artiklid ja tunnustused

Peamiselt jagunevad need kaheks. Tasulised artiklid on reeglina mõne artiklikogumiku või muidu artikleid avaldava lehekülje kaudu raha eest lisatavad lühikesed jutukesed mis jutu alguses lõpus või mõnikord ka keskel viitavad ilusti teie kodulehele tagasi.  Reeglina sealt kliente ei oodata vaid oodatakse lihtsalt sellise viite indekseerimist otsingumootori poolt.

Teine viis ehk tasulised tunnustused on levinumad just blogijate seas.  Kuigi väliselt täiesti kahjutud, ning mina pole kunagu kuulnud, et keegi oleks eestis selle eest karistada saanud on tegemist siiski keelatud tehnikaga. Nimelt oma toote või teenuse kohta artikli tellimine veebis avaldatavast allikast.  Tihti saadetakse odavamate asjde puhul tasuta näidiseid ja palutakse oma blogis selle kohta midagi kirjutada ning viidata kust saab osta jne.  Mõnel juhul aga pakutakse ka raha või muid hüvesid.

Ingliskeelsete artiklite või tunnustuste hankimisel kasutatakse tihti odava tööjõu pakkujaid nagu Fiver või Freelancer või Upwork Kõikide nende allikate puhul saab ca 10 artiklit 5 euroga kätte ja teise 5 euro eest leiate ka lehed kes need üles panevad.  Kuivõrd reeglina on tegemist google jaoks juba tuntud spämmijatega siis võite kindlad olla, et kui teie leht sinna lisada siis mingit sorti karistus sellele ka järgneb.

Teistelt lehtedelt pärit sisu – see on reeglina võimalik ainult juhul kui blackhat seo tegija omab ligipääsu ohvri lehele. Sellisel juhul on võimalik postitada dubleeritud ning teistelt lehtedelt pärit sisu  eesmärgiga muuta ohvri koduleht dublikaadiks kellegi kolmanda lehest ning seeläbi vähendada usaldust google silmis.  Enim levinud põhjus miks dubleeritud või kopeeritud sisu karistus saadakse on aga hoopis proosalisem.  Kodulehe valmistajad on osavalt määrinud kliendile pähe ka sisuloome ehk lehe sisutekstide koostamise kuid on nii laisad või ebapädevad, et võtavad need tekstid 2 -3 konkurendi lehelt ja panevad praktiliselt muutmata kujul üles.

Blogides ja foorumites spämmimine

Kahjuks kõige lihtsam, odavam ja levinum viis kuidas oma ohvri ( konkurendi või vaenlase) koduleht põhja lasta.  Teadmiseks kõigile üritajatele – kõige rohkem on selle meetodiga põhja lastud iseenda kodulehti, seega parem on sellest hoiduda. Aga see selleks.  Kuidas siis spämmida?  Kes tihedamini spämmib muretseb mõne automatiseeritud programmi nagu Scrapebox, GSA, Xrumer vms. Selle kasutamisega kaasnevad aga määratu suured kulud proxide ja captchade näol.  Proxid  – annavad teile iga uue proxiga uue virtuaalse aadressi.  Captchad – lahendavad teie eest automaatselt neid häirivaid kontroll koodi küsimusi.  Edasi on vaja serverit kus oleks 1000/1000 kiirus piiramatu liikluse maht.  Järgmiseks on vaja blogide või foorumite nimekirja kuhu postitada oma spämmi. Võimalus on selline nimekiri ise kokku kraapida või siis osta valmis nimekiri kuskilt foorumist. Nüüd on teil olemas ohvrite nimekiri kes selle jama kaela saavad. Enne kui te saate positada on reeglina vaja ka igale lehele teha kasutaja  ja täita oma profiil.  Jällegi, kui kasutatae automaatseid programme siis on neil vastav võimalus sisse ehitatud, vaja on reeglina mingit spämmimiskõlbulikku ühekordet eposti aadressi ning väljamõeldud profiili andmeid. Nüüd kõige keerulisem osa. Blogis või foorumis spämmi avaldamise eelduseks on usutav kommentaar/postitus.  Kui kasutate automaatseid lahendusi siis tuleb kokku kirjutada nö spinnitud kommentaar. Kõige lihtsam näide. Kui tahate kirjutada:

Tsau

Sul on väga äge koduleht.

Ants

Siis spinnituna näeks see välja selline:

{Tsau|Tere|Hommikut}

{Sul|Sinul|Teil} on {väga|mega|super} {äge|lahe|cool} {koduleht|veebileht|blogi|kodukas}

{Ants|Paul|Jane|Meeli}

Iga kord kui programm postitab keerutab ta antud valikutest kokku ühe versiooni. mis tähendab, et praktiliselt iga postitus on unikaalne.  Ühe lause spinnimine eesti keeles on väga vaevarikas aga ingliskeeles on olemas spetsiaalsed programmid kes selle töö sinu eest ära teevad.

Järgmine etapp – viidete lõpp punkti lisamine. Kogu selle töö eesmärk on ju põhja lasta konkreetne leht, järelikult on vaja sisestada kuhe kõik see hulk spämmi viitama hakkab.  Ja ongi kõik. Spämmimine võib alata.  Jätke programm jooksma nädalaks ja selle ajaga olete saatnud korraliku listi, korralikude privaatsete proxide ja captchade korral ca 1 000 000 kommentaari.  Nendest miljonist jäävad püsima ca 100 000 millest paari kuu möödudes on alles veel võibolla 10 000 ja millest nö. igavesti kestma jäävad umbes 1000 kuni 2000.  Olenevalt märksõnast, valdkonnast ning spämmitava kodulehe eelnevast viidete profiilist võib juhtuda, et spämmitav leht kaob peabi internetisügavustesse ( eriti kui ohver ei oska regulaarselt oma viidete profiili kontrollida) . amas on ka võimalus, et te teete halva asemel hoopis head ja tõstate spämmitava tulemustes hoopis ettepoole. On ka seda juhtunud.

Tasulised indekseerimise teenused

Põhimõtteliselt sama mis tasuliste linkide ostmine. Samad põhimõtted ja samad keelud. Tasulise indekseerimise mõte on see, et suurendada oma kodulehel olevale sisule viitavate linkide ehk viidete arvu google indeksis. Google kahjuks on suhteliselt laisk indekseerima viiteid. Seda peamiselt tema suure koormuse tõttu ning automaatsete viidete jätmise programmide järjest suuremale levikule. Põhimõtteliselt juhul kui te olete ehitanud näiteks 100 000 viidet siis google ei pruugi 99900 neis kunagi leidagi. Selleks kasutataksegi indekseerimis teenuseid.  Kuna tegemist on puhtalt google manipuleerimiseks loodud lahendusega on see google silmis rangelt keelatud.  Kuidas sellega kahju teha? Proovige indekseerida ühe päeva jooksul 100 000 uut viidet ja võite kindel olla, et google hakkab asja terasemalt uurima. ei ole loomulik et ühele lehele tekkib ühe päeva jooksul 100 000 uut viidet.

Küberrünnakud

DDOSING – Ma ei taha sattuda pahandustesse ja selle tõttu seda rohkem ei kommenteeri. ( kui kellelgi on olemas ekspert kes oskab ja soovib seda teemat lahata siis annan selleks siinkohal võimaluse ( kirjuta siia )  SEO poolelt on tegemist siis sihtmärgi maha võtmisega, klientidele kättesaamatuks tegemisega ja seeläbi ka otsingumootoritele kättesaamatuks tegemisega.  Olen päris kindel et selline tegevus ei ole mitte ainult ebaeetiline vaid ka ebaseaduslik.

Malware Injection – Reeglina siis lohakale kodulehe turvalisusele või vananenud süsteemide ligipääsetavusele rajatud rünnak kus ohvri andmebaasi süstitakse kas läbi päringu rea või otsingurea koodijupp mis annab võimaluse võtta seespidiselt üle ligipääsud ja edasi juba toimetada vastavalt oma soovidele.

 

About The Author

Kari Kuulman

Kari Kuulman - "Kogemuseks nimetan tehtud vigasid ja vigadest saadud õppetunde" 10 aastat SEO probleemide lahendamist. Koolitamiste ja esinemiste asemel olen iga päev aidanud eesti ettevõtjatel lahendada SEO probleeme. 2016 aastal käis minu laualt läbi peaaegu 1000 erinevat probleemset kodulehte. Olen hoidnud ennast eemale esinemistest, avalikest esinemistest ja meediast. Mulle ei meeldi esinemised ja ma ei ole hea suhtleja. Nüüd aga on tulnud aeg jagada 10 aastaga kogunenud teadmisi teiega.

MIKS SEOKOOL ?

SEOkool jagab kogu SEO valdkonna informatsiooni, uudiseid, meetodeid ja muudteiega tasuta. Miks? Mida targemad ja teadlikumad on inimesed seda meeldivam on oma tööd teha ja seda vähem liigub Eesis ringi pettureid kes SEO mainet alla viivad.

Follow Us